ULAMA WARASATUL AMBIA

ULAMA WARASATUL AMBIA

Wahyu

Firman Allah Swt“ Janganlah kamu cenderung kepada KEZALIMAN kelak kamu akan disambar oleh api neraka.”

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk neraka jahannam dalam keadaan hina dina!
-Surah Al-Mukmin ayat 60

Peringatan Ilahi

Allah SWT. Berfirman:
(وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
Yang maksudnya:
”Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]

Surah al-Saff ayat 10-12:

Allah Taala menawarkan kemenangan di dalam firman-Nya dalam Surah al-Saff ayat 10-12:

"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu daripada azab seksa yang tidak terperi sakitnya?"

"Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan Rasul-Nya serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu mengetahui."

"(Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman (syurga) yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang sama ada dalam syurga 'Adn. Itulah kemenangan yang besar."

Pringatan

Imam Nawawi menyebut satu hadith dimana Rasulullah SAW diwahyukan melalui mimpi. Mimpi seorang Rasul adalah benar dan wahyu daripada Allah.

Rasulullah SAW melawat neraka dan dilihat mereka yang diseksa dalam neraka itu, orang yang berzina dan memakan riba’ dan menyebarkan maklumat yang buruk sehingga perbohongan itu tersebar dengan luas, apatah lagi maklumat itu menjadi fitnah.

Dilihat seorang yang disangkut dengan penyangkut besi didagunya menembusi pipi dan mata diseksa didalam neraka, bila ditanya siapa itu, itulah penyebar maklumat bohong diseluruh pelusuk.

Hadis peringatan

Dan sabda Rasulullah SAW, “Barangsiapa yang menunjukkan satu jalan yang baik lalu orang mengikut jalan itu, dia akan mendapat pahala kerana menjalankan tugasnya dan dia mendapat pahala selagi ada orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

Dan barangsiapa yang menunjukkan jalan yang buruk,maka dia berdosa kerana melakukan kerja itu dan menerima tanggungjawab dosa yang sama dengan orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

Beriman orang yang bertaqwa

Firman Allah

وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka sebat (deralah) mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik

Surah An-Nur : Ayat 4

Sungguhpun ayat ini menyebut mengenai tuduhan terhadap perempuan, namun hukumnya sama terhadap tuduhan ke atas kaum lelaki dan ianya menjadi sepakat para ulama' sebagaimana yang disebut di dalam Jame' Li ahkaamil Quran oleh al Qurtubi.

Tuduhan yang tidak menepati syara' dan pula perlakuan menyebarkan serta mempertontonkan video lucah kepada umum adalah suatu yang jelas bersalahan dengan agama dan mereka berdepan dengan hukum Qazaf serta undang - undang kerana memiliki dan menyebarkan video lucah.

Doa

YA ALLAH KAMI YANG HINA INI MENADAH TANGAN DAN MENGHARAPKAN PERTOLONGAN ENGKAU YA ALLAH:-

KAMI MEMOHON ENGKAU MEMPERI PERINGATAN ATAU HUKUMAN KEPADA TANGAN-TANGAN DAN ORANG-ORANG YANG JAHAT YANG BERUSAHA MENIPU RAKYAT SEMASA MENGUNDI DALAM PILIHAN RAYA DENGAN MENGADAKAN PELBAGAI CARA YANG SEMATA-MATA UNTUK MENIPU.
YA ALLAH BERILAH PERINGATAN ATAU PEMBALASAN KEPADA ORANG YANG BERTINDAK GANAS KEPADA RAKYAT. SESUNGGUNYA ENGKAU MAHA PERKASA DAN MAHA MENGETAHU.


YA ALLAH KAMI MENDERITA SEDIH DENGAN KEPUTUSAN ITU. YA ALLAH KEPUTUSAN ITU ADALAH SATU UJIAN YANG AMAT PERIT BAGI KAMI. MOHON TETAPLAH PENDIRIAN KAMI

YA ALLAH KAMI MEMOHON ENGKAU TUNJUKKANLAH HIKMAH KEHAKIMAN ITU SEMOGA AKAN MELEGAKAN KEDUKAAN DAN KESEDIHAN DIHATI KAMI.

YA ALLAH CELAKA DAN BINASALAH MEREKA YANG ZALIM ITU DENGAN KEHINAAN DAN KEPEDIHAN.

Fatwa

Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab.

Guna agama cetus permusuhan kaum cemarkan Islam
- Dr Asri Bekas Mufti Perlis

Peringatan AL HUJURAT: - AYAT 6

AL HUJURAT: - AYAT 6

Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepada kamu orang fasik membawa sesuatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada sesuatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.

Ustaz Azizan Razak

Beruk kalau kita buat tak peduli dekat dia, dia pun senyap (sengap) begitu saja. Tapi kalau kita layan dia, sergah dia, habis daun pokok cermai dihinggutnya- Semasa berucap di Stadium Sultan Abdul Halim Kedah.

Jumaat, 19 Februari 2010

Mari kita lihat siapa yang kena

1. Hilang senjata maunah bukit Jenalik - kita dah lihat siapa yang kena
2. C4 dan berkecai altantuya kita dah lihat siapa yang kena
3. Teoh Beng Hock tak tahulah siapa yang akan kena
4. Kapal tentera laut terbakar dah tahu agaknya yang kena
5. arak kepala lembu siapa pula
6. Bakar gereja
7. Bakau surau
8. Jual maklumat - belum tahu orang
9. Jual engin jet- dua orang
10. Kena serkap RM2juta- Setpol
11. Jual pasir ke singapura dah kena dakwa
12. Curi balak di gerik belum bunyi lagi
13. Yang merampas kerajaan negeri perak - belum kena kerana ada tangan ghaib
14. Kapal selam yang tak boleh selam - agaknya siapa yang akan kena atau tiada yang kena

Yang dah kena/dakwa
1. yang curi senjata
2. Yang dikatakan bunuh altantuya 2 orang
3. Kapal tentera laut terbakar- pegawai tentera laut
4. Engin jet
5. Setpol menteri

Yang terinaya
1. Ali Rustam tak boleh bertanding Timbalan Presiden- SPRM kata tiada kes rasuah. Badan disiplin umno kata ada kes.
2. DS Nizar- Dirampas kerajaan Negeri Perak.
3. DS Anwar- Difitnah dan di aibkan.
4. Speaker Perak - sampai jubah speaker direbut, yang diusung lagilah.
5. En Arif Fahmi- kena fitnah
6. Ceo Petronas- tamat kontrak petronas- orang lain dah nak masuk
7. Kerajaan PR Perak- menjadi kerajaan rakyat yang tidak berkuasa. kerajaan yang tidak dibubarkan tetapi tiada boleh menjalankan tugas. Mahkamah hanya kata zambry MB sah. Mahkamah tidak kata DS Nizar terlucut MBnya. Masih haru biru. macam pertarungan antara Labu dan Labi- semuanya kalah termasuk sudin yang menjadi pengadil.
8. Bekas TK Menteri Pulau Pinang- tiada kes rasuah SPRM

Yang terlepas

1 Tan Sri Khalid- Korban lembu tiada kes rasuah


Yang menginaya
1. Ibrahim Ali bertanding bebas atas lambang PAS - Lepas tu kata/serang balik ke PAS.


Yang gopoh gelojoh

1. Zulkifli Nordin- Dia dapat berita tak periksa dulu. Dia lupa ayat Qur an yang bermaksud " jika datang kepada kamu berita dari orang fasik hendaklah kamu siasat terlebih dulu" (INJAAKU FASIKUM BINABAIN FATABAIYANU)

Yang ada agenda tersembunyi.
1. Dato Zahrain

Yang menyebok

1. Mufti HaruSSani- Jadi imam solat hajat minta doa agar perampas/penyamun/pencuri (kerajaan negeri perak) menang bicara mahkamah persekutuan.
mencuri hukumnya haram.
menghalalkan yang haram hukumnya - tergelincir akidah. ( mengikut perjalanan Abu Jahl)
marah konon PP batal perarakan maulidurrasul.
dia lupa Mufti Pulau pinang juga anak Perak dari sungai petai Taiping- Anakanda Tuan Guru Haji Ahmad.

Tak tahu nak label apa
Tiga ekor katak Perak
seekor katak kedah
seekor katak selangor

Yang tengah naik tocang - tak berapa berani nak tarok nama

1. ?????
2. ?????
3. ?????
4. ?????

Nampaknya yang PR semua yang kanan-kanan
yang bukan PR yakni BN semuanya yang bilis-bilis sahaja.

tiap kali buang dadu tu yang ke depan yang 2 tanda. dapatkat sargen t Ibrahim juga. Pasaltu dilempar 3 kali sahaja. yang paling malang Sarif Dol. dari kaya jadi miskin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan